مباحث برگزیده در انرژی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی ملزومات پدیده خوردگی در باتری های لیتیوم-یون
چکیده فارسی مقاله در عصر حاضر باتری­های لیتیوم یون تجاری­سازی شده­اند و تحقیقات گسترده­ای بر روی بهبود خواص آنها انجام می­شود. مواردی که در حال حاضر بخش عمده­ی تحقیقات را به خود اختصاص داده­اند عبارتند از کاهش قیمت باتری، افزایش دانسیته­ی انرژی باتری، افزایش طول عمر و بهبود ایمنی باتری. در کاربردهای نظامی و صنایع هوایی توجه ویژهای به اعتبار و ایمنی باتری می­شود. تخریب تدریجی مواد بکار رفته در باتری­های لیتیوم یون در زمان­های طولانی باعث تاثیر منفی بر عملکرد الکتریکی، طول عمر و ایمنی باتری می شود. این امر از طریق افزایش مقاومت الکتریکی باتری و حتی قطع اتصال داخلی باتری، تولید محصولات خوردگی و ایجاد فیلم­های پسیو بر سطح مواد، ایجاد مواد آلاینده در داخل باتری که ممکن است با مواد فعال واکنش دهد و منجر به از دست رفتن یکنواختی در مواد داخل باتری شود و تخریب الکترولیت صورت می­پذیرد. اکثر موادی که در باتری­های لیتیوم یون به کار می­روند پس از شناسایی این مشکلات در ساختار باتری اصلاح شدند. این مقاله عمدتا به وقوع پدیده خوردگی در کالکتورهای مثبت و منفی جریان در باتری­های لیتیوم یون می­پردازد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله خوردگی، باتری، لیتیوم-یون، کالکتور جریان

عنوان انگلیسی Essentials of corrosion phenomena in lithium-ion batteries
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, lithium-ion batteries have been commercialized and extensive research is done on improving their properties. The things that are currently the major part of the research are reducing the price of the battery, increasing the energy density of the battery, increasing the lifespan and improving the safety of the battery. In military applications and aviation industries, special attention is paid to battery reliability and safety. The gradual degradation of the materials used in lithium-ion batteries over a long period of time has a negative effect on the electrical performance, lifespan and safety of the battery. This is through increasing the electrical resistance of the battery and even cutting the internal connection of the battery, producing corrosion products and creating passive films on the surface of the material, creating pollutants inside the battery that may react with active materials and leading to loss of uniformity in the material enters the battery and the electrolyte is destroyed. Most of the materials used in lithium-ion batteries were modified after identifying these problems in the battery structure. This article mainly deals with the phenomenon of corrosion in positive and negative current collectors in lithium-ion batteries.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Corrosion, battery, lithium-ion, current collector

نویسندگان مقاله محمد سجادنژاد | Mohammad Sajjadnejad
Yasouj University
دانشگاه یاسوج


نشانی اینترنتی http://yujs.yu.ac.ir/jste/browse.php?a_code=A-10-270-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات